marți, 19 martie 2013

Visul spre vacanță

Deja miroase a vacanță. Căldura devine din ce în ce mai insuportabilă, biroul îmbâcsit de hârtii te determină să evadezi într-o lume liniștită, la malul mării, pe nisipul fierbinte cu o băutură rece în mână. Dar mirajul nu durează prea mult căci deodată se aude deschizându-se ușa încăperii și un nou dosar stufos îmi este aruncat pe birou. Orele trec, programul se termină iar eu îmi târăsc alene picioarele spre casă. Aș vrea să mă răcoresc, să mă relaxez dar n-am nici o șansă.  Activitățile casnice își cer și ele atenția cuvenită: casa trebuie curățată, mâncarea pregătită, masa aranjată iar copiii nu mai contenesc cu țipetele și joaca. Rutina zilnică devine obositoare.

Timpul trece pe neobservate, liniștea se așterne încet, încet însă zăpușeala nu cedează. Îmi pregătesc o limonadă și mă așez în fața calculatorului. Mai am o săptămână până la concediu și încă nu ne-am decis unde să plecăm. Mi-am amintit de o discuție mai veche, avută cu colegii, despre Barcelona. Pentru că nu știam foarte multe încep să mă documentez. Accesez mai multe pagini pe internet și mă pun pe citit. La un moment dat imaginile deveneau tot mai difuze iar scrisul dispăruse. Deja nu mai citeam ci pluteam deasupra orașului, parcă eram pretutindeni dar în același timp nicăieri. O voce auctorială omniprezentă și omniscientă îmi prezenta toate monumente și istoria orașului.

http://super-blog.eu/wp-content/uploads/Barcelona.jpgAstfel am aflat că este capitala Cataloniei, iar întemeierea ei este atribuită cartaginezilor, în special lui Hamilcar Barca, tatăl lui Hannibal. Inițial localitatea s-a numit Barcino, iar romanii au transformat-o în castrum, bază militară romană. Cred că acea voce a mai spus câte ceva dar recunosc ca nu mai știu. Îmi amintesc de Gaudi și operele sale: Palatul Guell și Parcul Guell iar biserica Sagrada Família m-a impresionat. Să se lucreze la ea încă din 1882 și să nu fie încă terminată?!! Asta da misiune transmisă urmașilor. Fiecare basorelief e făcut cu migală, fiecare lovitură de daltă e gândită, calculată cu atenție. Orașul te poartă prin toate epocile, de la cea medievală la cea modernă. totul coexistă într-o armonie perfectă. Barcelona este un muzeu viu al arhitecturii. Turiștii se pot face plimbări pe dealurile frumos amenajate, iar copii pot avea parte de distracție în parcul amenajat în vârful Tibidabo. Este un oraș pentru toate vârstele.

Iubitorii de mare și de soare pot vizita Costa Brava, o înșiruire de stațiuni turistice. Nisipul fin și apa liniștită a Mediteranei te invită la leneveală și relaxare.

Deodată se aude un zgomot, tresar, scăpasem mouse-ul din mână. Îmi dădusem seama că adormisem în fața calculatorului dar îmi plăcuse ceea ce visasem ca atare am luat hotărârea să ne petrecem vacanța în Barcelona.

Am căutat pe internet ofertele de cazare și transport și am găsit câteva interesante la  Agentia de turism Paralela 45. Oferă posibilitatea de a pleca cu avionul din București sau Cluj existând curse Charter Costa Brava și Charter Barcelona. Am avut grijă să îmi rezerv locurile. Ultimele zile la muncă au trecut mai repede, nici căldura și nici treburile zilnice nu mă mai stresau. Așteptam doar ziua în care voi urca în avion și voi decola spre vacanta perfectă.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlogSpring2013.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu